14 Ocak 2011 Cuma

Ece Temelkuran Bütün Kadınların Kafası Karışıktır (106 sf.)

Bütün Kadınların Kafası Karışıktır, Ece Temelkuran'ın ilk kitabı. Kendisi aynı zamanda bir gazeteci, Habertürk gazetesinde köşe yazarı. Bir çok kitabını da okudum; İçeriden, Dışarıdan, Biz Burada Devrim Yapıyoruz Sinyorita, Ağrının Derinliği. Son kitabını da aldım hatta Muz Sesleri. Kısacası benim hem gazeteden hemde kitaplarından beğenerek takip ettiğim bir yazar kendisi.
Öncelikle şöyle demeli: Kitabın adının hakkını vermiş bir kitap. İlk okuduğunuzda o karışıklığı angılıyorsunuz. Aslında bir öyküsü var ama yok da kısa deneme tarzı gibi ama bundan emin olamıyorsunuz. Kadının kafasının karışıklığını farklı hikaye ve duygu geçişleriyle vermiş. duyguları somutlaştıran da bir dili var ilk başlarda, hemen anlamanızı istemiyor anlatmak istediğini.

 Erkeklerin kadınları anlamadığı, kadının kadını çekemeyen yanı, kadının kadından farkı, çocukluk, gençlik, aşk ve kadının dilinden yine kadının anladığı, yani kadına, insana dair her duygu hakim aslında kitapta. Bir kadının hayatı, biraz serzenişi var ve bütün kadınların ortak duygu ve tepkileri bu kadına yükleniyor sanki. Bu yüzden diyorsunuz;"evet evet ben de düşündüm, yaşadım ve hissettim bunları." Belki yazar kendini anlatıyor ama siz kendinizi buluyorsunuz satır aralarında.
Aralara serpiştirilimiş özlü sözler ve sosyal mesajlar...

Yazar bazen anlatan, bazen dinleyen ve bazende kendi kendine konuşan oluyor kitap boyunca.

Kısacası bir kadını en iyi yine bir kadın anlatıyor...

Ve kitaptan birkaç alıntı:
"Kenar mahallelerin koca memeli özlü sözleri, mürekkep yalamış bütün günlerde doğrulandıkça, gülesi geliyor insanın.anlamının gereksizliğine inandıkça insan..."
"Alara, sen neleri terk ettin annen gibi yenilmemek için? Biz ne zaman annemiz gibi olduk? aslında babamız olan o adamları nasıl bulduk?"

Hiç yorum yok: