2 Ocak 2011 Pazar

Harry Potter Serisi

Birçok insanın çoktan okuyup rafa kaldırdığı bir seriden bahsedeceğim ilk olarak evet. Depresyona girmemiş olsaydım okumaya girişirmiydim bu kadar geç kalmışken bilmiyorum açıkçası. Kitap benim için genelde bilgi için okunmalıydı. Kitabın kapağını kapattığında "güzel bir hikayeydi" demekten daha fazlasını verebilmeliydi. Bu düşüncemde yanıldığımı farkettim bu seriyi okumaya başaldığımda; çünkü ben aslında daha fazla kitap okuyabiliyormuşum bunu keşfettim. Seri şöyle:
1. Kitap: Harry Potter ve Felsefe Taşı - J. K. Rowling (353 sf.)  
2. Kitap: Harry Potter ve Sırlar Odası - J. K. Rowling (403 sf.)
3. Kitap: Harry Potter ve Azkaban Tutsağı - J. K. Rowling (509 sf.)
4. Kitap: Harry Potter ve Ateş Kadehi - J. K. Rowling (859 sf.)
5. Kitap: Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı - J.K. Rowling (1114 sf.)
6. Kitap: Harry Potter ve Melez Prens - J.K. Rowling (594 sf.)
7. Kitap: Harry Potter ve Ölüm Yadigarları- J.K. Rowling (690sf.)

 1. Kitap: Harry Potter ve Felsefe Taşı

 Privet Drive dört numarada oturan Harry Potter, birer Muggle (kitapta büyücü olmayanlara verilen ad) olan teyzesi ve eniştesi Mr. ve Mrs. Dursley'lerle yaşamaktadır. Dursley ailesi, kendi oğullarının üzerine titrerken Harry'e bir sığıntı muamelesi yapmaktadırlar. Sıradan olan hayatları bir gün eve gelen bir mektupla değişir. Mektup Harry'edir ve Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu'ndan gelmektedir. Harry'i öğrenci olarak okula davet eden bu mektup sihirli bir dünyanın kapılarını aralar. Bir büyücü olduğunu, anne ve babasının geçmişini öğrenen Harry için hayat artık Privet Drive ile sınırlı olmayacaktır.
 Onbir yaşına basan Harry, okula giderken seri boyunca yanında olacak olan arkadaşları Ron Weasley ve Hermione Granger ile tanışır. Aynı sınıfa düşen bu üç arkadaş için Hogwarts, macera dolu bir okul olacaktır. Hermione, zekası ve derslerdeki çalışkanlığı ile dikkat çekerken Ron, talihsiz ve Harry'in gölgesinde kalmış bir karakter olarak sergilenmektedir. Harry ise daha yeni bu dünyaya dahil olmasına rağmen daha bebekken mucizevi bir şekilde ölümden kurtultuğu için tüm büyücüler tarafından tanınan ünlü bir çocuktur. Merakları onları kitap boyunca türlü maceralara sürüklese de esas olay Harry'in anne ve babasının katili olan Voldemort ile yüzyüze gelmesi olacaktır.
  Yazarın kurgu ve betimlemedeki başarısı kitabı elden bırakamadan okunmasını sağlamaktadır. Ayrıca tek bir olaya odaklanılmış sıradan bir kitap gibi gözükmesine rağmen yazar her sayfada heyecanı sabit tutmayı olay örgüleriyle sağlamıştır. Gerek dili gerek sanatı gerekse kalınlığı ve dağılımıyla yerinde ve dozunda bir kitap olmuştur.

1 yorum:

thalassapolis dedi ki...

Bir Harry Potter okuması benim de aklımda ilk iki kitabını okumuştum yıllar önce ama seriyi okumayı çok istiyorum