18 Mart 2011 Cuma

Aziz Nesin Anıtı Dikilen Sinek

Geçen gün alışveriş merkezinde kitapları karıştırıken Aziz Nesin'in iki kitabına rastladım. Peki ne yaptım hemen aldım tabiki. İkisi de kısa öykü kitabıydı. Biri Bende Çocuktum, diğeri Anıtı Dikilen Sinek. Çerez gibi kitaplar, bir oturuşta okunup bitirilecek türden. Okumaya Anıtı Dikilen Sinek ile başladım. Bir çocuk kitabı ama bize de çok güzel göndermeler yapıyor. Aziz Nesin bilindiği üzere bir kısa öykü ve mizah yazarı, romanları da mevcut tabi. Şimdiki Çocuklar Harika isimli romanını daha önce okumuştum, okurken hiç uygun olmayan ortamlarda (örneğin hastanede sıra beklerken) kendimi tutamayıp güldüğümü hatırlıyorum. O kitabı muhteşemdi. Kesinlikle okumanızı tavsiye ederim. Küçükler ve aslında büyüklere yazılmış bir kitaptı. İki okul arkadaşının mektuplaşmalarını konu almıştı. Mektuplarında çocuklar büyüklerini, yaşadıkları olayları anlatıyorlardı ve biz de büyüklerin çocuklar karşısında düştüğü komik durumları mizahi bir dille okuyorduk. Büyüklere de çok şey öğretiyordu dolaylı yoldan. Bu kitabı ise daha çocuklara göre diyelim, içerisinde onaltı kısa öykü var. Benim en çok beğendiğim; kurnaz bir padişahı anlatan Kendini Öldüren Padişah ve etrafindaki yoksullara karşı duyarlı bir çocuğu anlatan Kar Baba öyküsü. Yazar yine mizahi bir dille bazı insan davranışlarına dikkat çekmiş hikayelerinde. Güldüren türde hikayeler değiller, düşündüren tarzda diyebiliriz sanırım.
Bilenler vardır muhakkak ama hazır Aziz Nesin'in kibabından bahsederken değineyim isterim. 1972 yılında kurulmuş bir Nesin Vakfı var. Sayın Nesin, bütün kitap ve diğer eserlerinin telif hakkını bu vakfa bağışlamış. Vakfın amacı her yıl alınacak dört kimsesiz ve yoksul çocuğun ilkokuldan başlayarak tüm öğrenimi boyunca, meslek edinene dek her türlü gereksinmini karşlayarak barındırmak ve  yetiştirmek. Vakfa her türlü yardım ve bağışta bulunulabilir. Kitaplarını satın almak da buna dahil.

Keyifli okumalar...

Hiç yorum yok: