1 Nisan 2011 Cuma

Franz Kafka Dönüşüm

Çok merak ettiğim bir yazardan sonunda bir kitap okuyabildim. Evet, Franz Kafka ve Dönüşüm. Onun gibi ünlü bir yazarı anlamak için sadece bir kitabını okumanın yetmeyeceğini biliyorum. Onun hakkında en çok ilgimi çeken ölümünden sonra yapıtlarının yakılmasını vasiyet etmiş olması. Bir yazar bunu neden yaparki. Aklıma ilk gelen yazdıklarını başarılı bulmaması veya ondan bir parça olduğundan ardında bırakmak istememesi. Bunu bilmemize imkan yok tabi. Fakat, arkadaşı Max Brod onun bu isteğini yerine getirmemiş ve eserlerini okumamızı sağlamıştır. Bu da bir çelişki tabi.
Kitaba gelince sıradışı bir kitap diyebiliriz sanırım. Sıradışılık aslında bir insanın bir böceğe dönüşmesi gibi bir imgeleme kullanmasından geliyor. Hayal edebiliyorsunuz ama gerçekliğini irdelemeden edemiyorsunuz. Kitapta böceğe dönüşmek aslında sürüden ayrılmak, birey olmak, farklı olmak ile özdeşleştirilmiş ve bunun gerek ailesel gerek toplumsal yansımaları irdelenmiş. Toplumdan, sonrasında aileden dışlanma gibi sonuçları üzerinde olağanca duran bir hikaye.
Etkileyen bir hikaye.

Bu günlük bu kadar...

Sırada ne var?
Mina Urgan Bir Dinazorun Anıları


2 yorum:

thalassapolis dedi ki...

Aslında en bilinen öyküsü olmasına karşı benim favorim değildir Samsa'nın öyküsü. Çok zor okumuş ve Kafka'yı uzun bir süre okumayı ertelemiştim. Ancak sonra geçen yaz başında gündeme geldi ve çok güzel bir Kafka haftası yaptık blog arkadaşlarımla. Yine öğrendim ki ön yargı çok kötü birşey. Dönüşüm'den çok daha iyi olduğuna inandığım Ceza Sömürgesi'ni ve ilk romanı olmasına rağmen en sevdiğim romanı olan Amerika'sını şiddetle tavsiye ederim.

Kafka'nın kişiliği de bir muammadır. Çözemediği baba ve cinsellik problemleri onun kendini başarısız hissetmesine neden olmuştur. Bu da o meşhur vasiyetini doğurmuştur.

Sevgiler

Mor Kalemlik dedi ki...

Ben de bir kitabını daha okumak istiyorum. Kafka merakımı gidermedi çünkü Dönüşüm. Amerika olur sanırım tavsiyeniz üzerine
teşekkürler
sevgiler