12 Nisan 2011 Salı

Hıfzı Topuz - Eski Dostlar

  Remzi Kitapevi /2000 (270 sf.) 
 Hıfzı Topuz, bir gazeteci aynı zamanda da bir yazar, bir çok kitabı var; ama benim okuduğum ilk kitabı Eski Dostlar, Gülümseyen Anılar kitabının eski versiyonu, kitaplarına bakınırken öğrendim bu bilgiyi aslında. Benim elimde olduğu için Eski Dostlar'ı okudum tabi yeni almış olsaydım Gülümseyen Anıları okumak isterdim. 
  Hıfzı Topuz'un bu kitabı yazmaya iten güç, günümüz gençlerinin, 50'li yıllarda Türkiye'nin gündeminde olan birçok ismi hiç duymamış olmalarıymış ve tabi yakınlarının ısrarı da etkili olmuş. 
   Hıfzı Topuz, 1947-1958 yılları arasında akşam gazetesinde, 1959-1983 yılları arası UNESCO merkezinde, 1974-1975 yılları arası da TRT de çalışmış bir yazarımız. Kitabının konusunu da yaşamında bir şekilde ilişkili olduğu, tanıştığı, önemsediği karakterler oluşturuyor. Bir anı kitabı ama bir günce değil. Genelde isimler halinde başlıklandırmış tanıdığı kişileri. O kişileri tanıtmaya, yaptıklarını anlatmaya özen göstermiş. Kimler yokki; başta Sabahattin Ali, Aziz Nesin, Abidin Dino, Yaşar Kemal, Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Vedat Nedim Tör, Nadir Nadi, Necip Fazıl Kısakürek, Vidan Aşir Savaşır... daha sayamayacağım birçok isim. TRT yıllarında yaptığı röportaj derlemelerine de yer vermiş kitabında. Her ne kadar fazla isim geçse de bazı paragraflarda bunlar aşağı yukarı aynı kişiler, çevresinde bulunan insanlar, dostluğun güzel bir örneği de aslında anlattıkları. Sıkıcı bir kitap değil ama herkese hitap eden bir kitap mı bilemiyorum. Son okuduğum Mina Urgan'ın kitabıyla aynı çizgideler diyebilirim.

   Yakın tarihin edebiyat, fikir dünyasını,karakterlerini merak edenlere önerebileceğim bir kitap.


Hiç yorum yok: