15 Nisan 2011 Cuma

İnci Aral - İçimden Kuşlar Göçüyor

   Epsilon / 2003 (143 sf.)
   İnci Aral, öykü ve roman yazarı. Yazar, 1992 yılında Ölü Erkek Kuşlar adlı romanı ile Yunus Nadi Ödülü'nü, 2002 yılında yayınlanan romanı "Mor" ile de Orhan Kemal Roman Armağanı'nı kazanmış.
    Yazarın ilk kitabı için ödüllü kitaplarından birini okumakla başlayabilirdim; fakat okumak istediğim kitap seçme sürecinde boş vaktimi elimde olan bir kitapla değerlendirmek istedim .Şansımıza da İçimden Kuşar geçiyor çıktı. Okumak için aklımda birkaç kitap var fakat şiddetle okumak istediğim biri yok. Bir de ben internetten kitap siparişi vermekten pek hoşlanmıyorum sanırım. Daha doğrusu okuyacağım kitaba dokunmak sayfalarını karıştırmak istiyorum. İçim ısınırsa alıp okuyabiliyorum bazen merak ettiğim bir kitap sayfalarını karıştırınca, sıradan bir sayfasını okuyunca itebiliyor beni ve vazgeçiyorum. Gereksiz bir tutuculuk benimki farkındayım ama ne yapayım ben böyleyim.
   Kitabımız bir anı romanı olarak tanımlanıyor. Günlük tarzında da diyebiliriz bence; çünkü yazar kendini anlatıyor. Menapoz dönemini yaşayan, sağlık sorunları olan bir yazarın, yazıp yazamama sancılarını, çelişkilerini, belli bir yaşın üzerinden bir kadının geçmişini değerlendirmesini, mutsuzluklarını, kadınca duygularını okuyoruz. Bir iç döküşü, daha doğrusu kendi kendiyle konuşan bir yazarın iç sesini dinliyoruz adeta. Doğru tanım bu evet.
   Gerçekçi bir yorum yapabilmek için farklı türde bir kitabını okumam gerektiğine inanıyorum sadece.

3 yorum:

Bir Ruh Yolculuğu dedi ki...

Bende internetten kitap sipariş edemeyenlerdenim.o kitaba dokunmak,kendine has kokusunu içime çekmek syfalarını karıştırmak daha hoşuma gidiyor...e-kitap olayına hiç girmiyim denedim ama başarılı olamadım açıkcası :) Buarada yazarın Safran Sarı kitabıda güzel,gerçi okuyalı epey oldu ama genç bir kızın hikayesini anlatıyor...

Morkalemlik dedi ki...

Ben artık hep internetten alıyorum biliyor musun?
Çünkü yaşadığım şehirde esaslı bir kitaçı yok maalesef. İstediklerimi kitaçılarda bulmam zor oluyor. En fazla onlara sipariş veriyorum, birkaç gün içinde getiriyorlar. O da aynı hesap yani.

İnci Aral okumayı bu kitaptan sonra istemedim nedense. :)

Bir Ruh Yolculuğu dedi ki...

Yok ben hala aynıyım :) sipariş verdim bi kaç kere ama gelen kitaplara hep üvey evlat muamelesi yaptım...Çok merak etmeme rağmen hevesim kaçtı,uzun süre okunmayı beklediler...Belki bir gün bende alışırım :)