26 Haziran 2011 Pazar

Ayşe Kulin - Umut


Osmanlı'dan Günümüze İstanbul'lu Bir Ailenin Hikayesi -2
1928-1941 Hayat Akan Bir Sudur 
Everest Yayınları
Cep Boy / 492 Sf.

     Ayşe Kulin'in Osmanlı'dan günümüze ailesini anlattlığı serinin ikinci kitabını da bitirmiş bulunmaktayım. Serinin ilk kitabında Ayşe Kulin'in annesi Sitare Hanımla tanışmıştık, kitabın sonunda yeni doğan Sitare, bu bölümde büyüdü, genç kız oldu ve evlendi. Dolayısıyla  Ayşe Kulin'in babası Muhittin Kulin ve onun ailesiyle de tanışıyoruz bu kitapta. Kulin ailesi Bosna elden çıkarken Türkiye'ye göç etmiş bir aile. Bu ailenin en küçük ferdi Muhittin kendini yeni kurulan bir ülkenin en ücra köşelerine yol, su elektrik götürmeye adamış  başarılı bir mühendis. Muhittin'in Sitare ile tanışması, o dönemin aşkları, insanların yaşam tarzları...
     Bir ailenin her ferdini, duyguları, yaşadıkları ile göz hapsine almak, evin içinde yaşanan herşeye, her duyguya tanık olmak, sizi de o ailenin bir ferdi yapıyor farkında olmadan, kitabın yada serinin diyelim verdiği bir duygu çok hoş. Aile, kuşaklar boyu sürüyor, ölenler, doğanlar oluyor ve siz hikaye boyu yaşıyor ve her şeye tanık oluyorsunuz, karakterler belki aralarında gizlice konuşuyor sizi görmüyorlar ama oradasınız, ailecek eyleniyorlar, siz oradasınız, evin bir hayaleti gibi hissediyorsunuz kendinizi. Karakterlerin de gerçek olması sizi ayrıca etkiliyor.

     Ben, ailenin gizli bir ferdi olmaktan,her ferdini yakından tanımaktan çok hoşlandım ve bu yüzden biz, bir çırpıda yaşadık herşeyi...

     Aileyle en kısa zamanda  tanışmanızı tavsiye ediyorum.

     Herkese iyi okumalar.

2 yorum:

thalassapolis dedi ki...

Veda'dan hemen sonra okumak niyetindeydim ama bir türlü fırsat bulamadım. Umarım bu sene bitmeden okuyabilirim Seviyorum Kulin'i Sevgiler

Mor Kalemlik dedi ki...

Umarım okuyabilirsin Thallassapolis, gerçek bir hikayenin içinde olmanın farklı bir tadı var, tabi bu Kulin'in bu konudaki başarısından da kaynaklanıyor.

Sevgiler.