10 Temmuz 2011 Pazar

Şu Hortumlu Dünyada Fil Yalnız Bir Hayvandır - Ahmet Şerif İzgören

  

İletişim, Başarı Ve Hayat Üzerine
Elma Yayınevi / 227 Sf.


   1991 yılının Şubat sabahı Balıkesir Saat Kulesi altında orduda görevli bir asker kendisini alıp işe götürecek servisi beklerken kendine şu soruları sorar; Ben kimim, neden burdayım ve yapmak istediğim şey bu mu? Sorduğu sorular hayatını değişir. O, artık kitapları çok satan, kendine ait danışmanlık şirketi olan, yurtiçi ve yurtdışında kişisel gelişim, liderlik, takım çalışması, yönetim ve iletişim alanında konularında bir çok seminer, eğitim ve danışmanlık hizmeti veren bir toplumsal gelişim uzmanıdır.
Ben kendisi ile okuduğum kitabı sayesinde tanıştım. Tanışmamızın geç olmasının sebebi kişisel gelişim kitaplarını okumayı sevememiş olmam malesef; ama İzgören'i bu gruba sokmak kendisine haksızlık olur, onun diğer kişisel kitaplarına nazaran tarzı farklı geldi bana. Okumaktan zevk aldığım bir kitaptı. İletişim, başarı ve hayat üzerine yazdığı bu kitabı, kurallar silsilesinden çok kendi hayatından örnekler vererek küçük hikayelerle desteklediği, hayatla ilgili kendi düşüncelerine yer verdiği, kendini keşvetmek, farkındalık yaratmak adına sade ve akıcı bir dille kaleme alınmış, bir paylaşım kitabı olarak niteleyebilirim sanırım. Kitaptan öğrendiklerimi ise maddeler halinde paylaşmak isterim;

  • Kendinize kim olduğunuzu sorun.
  • Kendinize değer verin.
  • Gelişmek istiyorsanız alışkanlıklarınızdan vazgeçin.
  • Hayata sevgiyle bakın ve etrafınıza sevgi dağıtın, karşılığı mutlaka sevgi olacaktır.
  • İşinizden zevk alın, o işi en iyi yapan siz olun. Ona kişiliğinizi, bilgi ve sevginizi katın.
  • Olumlu düşünün, hatta olumlu cümleler kurun.
  • Hayat size verilmiş en büyük armağandır, hiçbirşeyi kendinize dert etmeyin.
  • Herkes dinlemeye değer. Etrafınızı dinleyin.
  • Mücadele etmeyi öğrenin, çabuk vazgeçemeyin.
  • Hiç tanımadığınız insanlara iyilik yapın.
  • Hedefleriniz olsun ve ulaşana kadar vazgeçmeyin. Doğru zaman, doğru yer ve doğru kişi formülünü dikkate alın.
  • Başarıyı bir tüketim türü olarak algılayıp hırsınıza yenik düşmeyin.
  • Gülümseyin.
  • Etrafınızdaki insanlara değer verin ve bunu hissettirin.
  • Karar alırken özgür olun!
  • Doğal olun.
  • Fikir ve proje aşamasında kalmayın, üretin.
  • Karşınızdaki insanı yargılamadan önce kendinizi onun yerine koyun ve onu anlamaya çalışın.
  • İnsanları görünüşüne göre değerlendirmeyin. Giydiğiniz marka karakterinizi yansıtmaz.
  • İnancınızı sorgulayın. Din üzerine okuyun.
  • Aklınızdan geçenleri direkt söyleyin.
  • Yurdunuzu sevin, Ülkenizin çıkarlarını bireysel çıkarlarınızdan üstün tutun.
  • Kader değil, hayatınızı siz şekillendirirsiniz.
   Kitaptan altını çizgiğin sözlerden birkaçı:

   "Hayat sizin ona nereden baktığınıza bağlı olarak değişir."
   "İntihar, görüp görebileceğiniz en gerçek, dürüst ve acı özeleştiridir."
  
  Yazarın kitapta paylaştığı bazı küçük hikayeleri de başka postlarda paylaşmaya karar verdim. Son olarak kitabı okumanızı tevsiye ediyorum.

   Herkese iyi okumalar,

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben ne kadar "yerel" de olsa sevmiyorum,sevemiyorum kişisel gelişim kitaplarını. Belki salık verilenleri yap-a-madığımdandır:)

Okuldayken bunların furyası yeni çıkmıştı, habire ellerimizde yabancı yazarlı o kitaplar. Bazı noktalardan faydalarını gördüğümü inkar etmemeliyim:) Ama birçok noktada da uygulanamaz şeylerdi....N.Narda

Mor Kalemlik dedi ki...

Fikrine kesinlikle katılıyorum, bende okuyamıyorum kişisel gelişim, ama bu kendini okutan bir kitaptı,yazar daha çok kendi hayatından örneklere ve hikayelere yer vermiş kitapta. sohbet havasında bir kitap olduğu için okunabiliyor, kurallar silsilesi yok, yukarıdaki maddeleri ben özetledim zaten.
Teşekkürler N.Narda