19 Ağustos 2011 Cuma

Khaled Hosseini - Uçurtma Avcısı


Sizin hiç size ihtiyacı olduğunu bildiğiniz halde yardım etmediğiniz bir dostunuz oldu mu?
 Ya da şöyle diyelim bir başkasını düşünmeniz gereken bir anda bencilce sadece kendinizi düşündüğünüz, sadece kendinizi bir zor durumdan kurtardığınız, arkadaşınızı ise tehlikeye attığınız bir an oldu mu? 
Hele de arkadaşınız o tehlikeye sizin için atılmışsa...

Peki yalan söylediğiniz bir an?
 Bir arkadaşınızın iyi niyetini, size olan sevgisini kullandığınız oldu mu?
Hep o sevgiye sığındığınız...
 Hep ihtiyaç duyduğunuz o sevgiye, o dosta ihanet ettiğiniz bir an
Oldu mu?
Vicdanınız peki sizi bir ömür rahat bıraktı mı?

Emir'i bırakmadı.
Hasan mı?
Hasan bu ihanete rağmen dostunu hiç bırakmadı,
 onu ömrü boyunca en yakını bilmeye, onu sevmeye devam etti. 
Bir çocuk vardı,
Hasan'la Emir'i birbirine bağlayan 
Adı Sohrab.
Afganistanlı bir Hazara(Şii),
Anne ve babası öldürülmüş bir yetim,
savaş koşullarına, zulme maruz kalmış yoksul küçücük bir çocuk...
Emir'i vicdan azabından kurtarabilecek bir çocuk.

Bu kitap; Hasan, Emir ve Sohrab üçgeninde dostluğu, ihaneti, sadakati, bir savaş ülkesi Afganistan'ı, bir ülke içinde Şii ve Sünni meshep ayrımını ele almış ve bunları kendi üslubu ile harmanlamış sürükleyici bir hikaye yaratmış gerçekten ayıramayacağınız derecede doğal, akıcı bir kitap ortaya çıkarmış Afganistanlı yazar Khaled Hosseini'ye ait.

Bence Okumalısınız!


11 yorum:

Kitapkolik dedi ki...

Harika bir kitap gercekten. Aynı yazara ait bin muhteşem güneş de harika bir kitap...

Mor Kalemlik dedi ki...

Hoşgeldin Kitapkolik :)

Gerçekten güzel bir kitap. Bin muhteşem güneşi de merak ediyorum. En kısa zamanda okumayı düşünüyorum ben de.

Yorum için teşekkürler,

Sevgilerimle,

DarLa dedi ki...

bu kitabı okurken tüylerimin diken diken olduğunu hatırlıyorum.
Etkisi geçmeyen kitaplardan...
Acaba filmi ne gibi bir izlenim bırakır?
Dediğin gibi kesinlikle okunmalı,
kitapkolik'in de tavsiye ettiği gibi bin muhteşem güneşi de oku mutlaka...

Nefertiti dedi ki...

Ben de Bin Muhteşem Güneş'i okumuştum, çok güzeldi bol bol ağlamıştım. Bunu da çok merak ediyorum.

Aslı dedi ki...

Bu günlerde çok karşılaşıyorum bu kitapla :) filmini izlemiştim fakat kitabını okumamıştım.

Mor Kalemlik dedi ki...

Aslıcım, Kitabını da okumanı öneririm, sana filmden daha çok şey hissettireceğinden eminim.:)

Nefertiti, uçurtma avcısını okurken ağlayacağını sanmıyorum ama Emir ve Hasan karakteri mutlaka seni de etkileyecektir. Okumanı isterim.

Darla, etkisinin geçmemesi bence çok hayatın içinden bir kitap olmasından kaynaklanıyor. Kitaptan sonra film aslında çok etkilemiyor insanı diyebilirim, filmde kitapta hissettiğin duyguları hissetmek daha zor. Yansıtması tabiki zor Emir'in iç duygularını. Sadece zihnimizde canlandırmaya çalıştığımız mekanlar açısından bir etkisi oldu bence filmin.

Kitapkolik dedi ki...

Bin Muhteşem Güneş, Uçurtma Avcısı kitaplarını okuyan ve uçurtma avcısı filmini izleyen biri olarak şunu söyleyebilirim Uçurtma Avcısı kitabı daha acıklı. Belki yaşananlar çocuklar etrafında geliştiğinden dolayı. Ama filmi bir o kadar da sıkıcı berbat. Kitabı okumayanlar için güzel bir film olabilir ama kitapta üstünde önemle durulan şeyler filmde es geçilmiş, önemsenmemiş. Bu yüzden filmini begenmedim.

Mor Kalemlik dedi ki...

Kitapkolik, Ben kitabını izlediğim filmleri pek değerlendiremiyorum, başını sonunu bildiğin, karakterlerin ağzından çıkacak sözleri bildiğin bir filmi izlemek bence de zevk pek vermiyor, ama benim gözümde canlandıramadığım görselleri filmin vermesi de hoşuma gitmiyor değil. Bir kitabın dilini filmden beklemek biraz acımasızca geliyor bana. Her ikisini de hitap ettiği duyu organlarının farklılığından kaynaklanıyor sanırım bu. Biri devredeyken diğeri devre dışı kalıyor malesef.
Bunu Harry Potter'da da yaşadım ben, oysa filmin görselleri, mekanları adeta muhteşemdi. Ayrı ayrı değerlendirmek gerekiyor sanırım.
Uçurtma Avcısına gelince, daha çok sosyal bir mesaj beklemek gerekiyor sanırım, kitap her ne aksa da film için yeterli görseli yoktu. Belki hareketi, nabzı yoktu diyebiliriz.
Katkın için Teşekkürler bu arada.:)

Buket dedi ki...

kitabı okuyup filmi de seyretmiştim.film kitapla birebir, bildiğim halde etkilenmiştim..

Mor Kalemlik dedi ki...

Buketcim, Film evet kitaba sağdık kalmış, okuyan herkesi etkilemiş kitap, bu da yazarın başarısı diyebiliriz sanırım.

kadriye dedi ki...

Benimde çok etkilendiğim bir kitap.Bin Muhteşem Güneş'i de okudum ama bence Uçurtma Avcısı daha iyi. Yalnız filmi tam bir hayal kırıklığı oldu benim için. Çok daha güzel yapılabilirdi.