6 Eylül 2011 Salı

Ayşe Kulin - Sevdalinka



Bu yıl benim için Ayşe Kulin yılı oldu. Kitap fuarımızda en çok Ayşe Kulin kitabı aldığım için oldu bu sanırım. İyi ki almışım diyorum. Elimde olup da okumadığım tek kitabı kaldı o da Adı Aylin. En kısa zamanda onu da okuyup, hatta okumadığı tüm kitaplarını da edinip bir yazarın tüm kitaplarını okumuş olmanın zevkine erişmiş olmak istiyorum.

Ayşe Kulin'in kitaplarını okumayı seviyorum. Romanlarını duru ve ve akıcı bir dille kaleme alıyor, gerçek ve kurguyu inanılmaz bir yetenekle iç içe geçiriyor. Sevdalinka da bu konuda yazarın başarılı bir kitabı, konusu da oldukça dikkat çekici. Yazar, Bosna gerçeğini gözler önüne seriyor bu kitabında. Hikayesini gazeteci Nimeta, onun ailesi ve ofis arkadaşlarının yaşadıkları çerçevesinde ele alıyor ve gerçek tarihi bilgilerle bizleri aydınlatıyor. Bizler de Yugoslavya'nın dağılma sürecini, Sırplar ve Hırvatların yaptığı soykırımı, Boşnakların acılarını, bir savaşın anlamsızlığının izini sürüyoruz kitap boyunca. Okurken canınızın yandığını hissediyorsunuz, anlamıyorsunuz, kızıyorsunuz ve en çok da üzülüyorsunuz, çünkü gerçek...

Boşnaklar, Hırvatlar ve Sırplar hakkında, soykırım ve milliyetçilik hakkında  genel anlamda bir şeyler öğrenmek isteyenlerin okumasını önereceğim bir kitap oldu.

Herkese iyi okumalar...

9 yorum:

Kitapkolik dedi ki...

Harika bir kitap :) Ben de ayşe kulin kitaplarını severim. sadece 1 kitap kaldı demissiniz ama gece sesleri kitabını okudunuz mu acaba? blogunda göremedim de. okuduysan bu kitap hakkında da yorumunu merak ediyorum. bana göre ayşe kulin in harika kitaplarından biridir.

Eren dedi ki...

Ayşe Kulin kesinlikle en sevdiğim yazarlardan biri benim de, çoğu romanını okudum ancak Sevdalinka o kadar acıklı gelmişti ki bitiremedim.. bu arada benim de sıradaki kitabım Şark Ekspresinde Cinayet:)

Aslı dedi ki...

Ayşe Kulin ve kitapları bende hepsini okudum. Onu ilk Foto Sabah Resimleri ile tanıdım sonra digerleri geldi. İlk kez bir kadın yazarı bu kadar sevdim ben..

İyi okumalar diliyorum :)

Mor Kalemlik dedi ki...

Gece seslerini okumadım Kitapkolik, elimde olup da okumadığım bir kitap kaldı. okuyunca kesin paylaşırım ama, kitabın ününü duydum :)

Erencim, ne güzel birlikte yorumluyoruz desene, ben bitirdim, sen de bu gün yarın bitirirsin muhtemelen elinde bir başkası yoksa. Yorumunu sabırsızlıkla bekliyor olacağım. :)

Aslıcım, herkes tarafından sevilen, okunan bir yazar olmak güzel olsa gerek, bizler de bu duyguyu bloglarımızla yaşıyoruz bir kenarından işte.

Hepinize severek okumalar ve okunmalar. :)
Yorumlarınızı almak çok hoşuma gidiyor benim, teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

her zaman raflarda görürüdüm de hiç alasım gelmemişti. ama iyi ki de almamışım, çok ağlardım,sinirim bozulurdu filan herhalde:( Bosna soykırımı olduğunda lisedeydim, o kadar kötü olmuştum ki ilerki yıllarda bile bu konuyla ilgili hiçbir haber okuyamadım :( N.Narda

Mor Kalemlik dedi ki...

Seni anlayabiliyorum, ben de çok etkilendim okurken sevgili N.Narda

hülya dedi ki...

Ben de Ayşe Kulin'i çok severim. Kitabını gözüm kapalı alır, arkadaşlarıma da gönül rahatlığıyla tavsiye ederim.
Ayşe Kulin'in ilk defa Adı Aylin'ini okumuştum. Hem de iki defa. Çok beğenmiştim.Gece Sesleri'ni de okumuştum, ama epey oldu, unuttum bayağa. Gene okumak isterdim fakat kitabı birine ödünç vermiştim, yıllar oldu geri vermedi.Daha da vermez herhalde. Ah şu başkasının kitabını ödünç alıp geri getirmeyenler.
Köprü ve Füreya da çok güzel iki Ayşe Kulin kitabıdır. Ben de şuraya yazmıştım.Bana da beklerim :)
http://birazkitap.blogspot.com/2011/03/kopru.html

http://birazkitap.blogspot.com/2011/03/fureya.html

Mor Kalemlik dedi ki...

Hoşgeldin Hülya. :)

Ayşe Kulin'i ben de çok severim. Bahsettiğin kitapları henüz okumadım. Elimde Adı Aylin var en kısa zamanda okumayı planlıyorum.
Ben de ödünç kitap konusunda sana katılıyorum. Bir kitapseverin en çok sevdiği tabiiki kitaplarıdır, hassas olunması gerekir.

Erdem dedi ki...

Sevdalinka unutamayacağım ve başyapıt im arasında herkese şiddete karşı olmama rağmen tavsiye ederim