29 Ekim 2011 Cumartesi

Yılmaz Özdil - İsim Şehir Hayvan

pinterest
Onu tanımayan yoktur sanırım. Olmasın da isterim açıkçası... Kalemi güçlü ve kendisi cesur nadir gazeteci yazarlardan biri çünkü... İzmir doğumlu ve İzmir aşığı... Ege Üniversitesi Basın Yayın Yüksek Okulu Gazetecilik bölümü mezunu. Gazeteciliğe 1982 yılında Yeni Asır gazetesinde başladı, ardından çeşitli gazetelerde yazı işleri müdürlüğü, genel yayın yönetmenliği yaptı. Şimdilerde Hürriyet gazetesinde bir köşesi olmakla birlikte ayrıca Fanatik gazetesinde spor yazarlığına da devam etmektedir. 

Onun köşe yazılarını okumak inanın insana güç ve umut yüklüyor. Farklı bakış açısı, yorum gücü, bilgisi ve sivri dili ile insanı adeta büyülüyor. Kitabı ise seçme köşe yazılarından oluşuyor. Okurken bazen gülüyor, bazen onunla birlikte kızıyorsunuz. Yazının sonuna geldiğinizde mutlaka ama mutlaka düşünüyorsunuz.  "Yazmış yine, konuşturmuş kalemini" dedirtiyor. Dikkatinizi kesinlikle çekmeyi başarıyor.  Üslubuna diyecek yok, çok da akıcı yazıyor. Ben kendisini çok başarılı buluyorum.  


Onu takip etmenizi kesinlikle öneriyorum. 

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Blogunuzu sayfamızda paylaştık, sizide saymanıza bekleriz; https://www.facebook.com/tumblogyazarlari

hülya dedi ki...

Yılmaz Özdil'in köşe yazıları mı insana güç ve umut veriyor? Aksine onun köşe yazıları insana acizlik ve umutsuzluk veriyor? Hep kötü şeylerden bahsediyor. Hoş, bu yüzden ona kızamayız. Memlekette kötü şeyler oluyor ki O da yazıyor. Zaten de tam olarak bu yüzden yazılarının umut verdiği söylenemez.

Özdil'in güçlü bir yorumu olduğunu düşünmüyorum. Tam tersine son derece basit bir tarzı var. Ama sivri dilli olduğuna katılıyorum.

Bu kitabı ben de okudum. Benim fikrimse şöyle: http://birazkitap.blogspot.com/2011/11/isim-sehir-hayvan.html

Mor Kalemlik dedi ki...

Sevgili Hülya Hanım, ben kesinlikle Özdil'in yazılarını okurken umut yükleniyorum şöyleki; susmayan, korkmayan, yalakalık yapmayan, aklından geçeni çekinmeden kaleme alan, zeka göstergesi olan dilini gayet de iyi kullanan biri olduğunu düşünüyorum. Böyle bir gazetecinin olduğunu bilmek bana güç veriyor, çünkü kimsenin bir şeylere tepki göstermemesi, olup biten her şeyi kabul etmesi katlanıp çabucak alışması fazlasıyla canımı sıkıyor.
Bir çok kişinin sesini temsil eden bir gazetecidir bana göre kendi. Ben basit bir tarzı olduğunu düşünmüyorum, edebiyatçı olma gibi bir iddiası olduğunu sanmıyorum, sade ve anlaşılır yazması bir çok okuyucuya ulaşması yeterli benim için, her kitle ne demek istediğini anlıyor.
Kötü şeylerden bahsediyor olmasını, bunlara göz yuman birçoklarına tercih ederim.
Gerçeklerden kaçmak da bir acizlik göstergesidir bana göre. O elindeki gücü iyi kullanan biridir birçoklarına göre.

Sevgiler,