6 Aralık 2011 Salı

Marguerite Duras - Sevgili

pinterest
"On beş yaşımda yüzüm hazzın yüzüydü ve ben hazzı bilmiyordum. İyiden iyiye görünüyordu bu yüz. Annemin bile görmesi gerekirdi. Kardeşlerim görüyorlardı."

 Bir aşk hikayesi diyebilir miyiz? Sanırım diyemeyiz. On beş buçuk yaşındaki bir genç kızın cinsel yakınlaşmayı yaşamasının öyküsü demek daha doğru olur. Ön yüzünde bu anlatılsa da hikayenin dikkat çeken konular; Bir beyaz ve Çinlinin sınıf ayrımı, asla evlenemeyecek olmaları, yani ırklar arası sürtüşme, zengin ve yoksul olmanın karaktere ve hayat anlayısına yansıması...

Anlatıcı genelde birinci tekil şahıs, bazen de üçüncü tekil şahıs oluveriyor. Bu kitap boyunca üçüncü kişiyi yadsımama neden oluyor. Ayrıca yazar zihnine yer etmiş görüntülerden yola çıkarak hayatının o dönemine ait anılarını anlatıyor bir sıra gütmeden. Bu hikayeye Çinli zengin adamla Vietnam'da bir nehir yolculuğunda tanıştığı için ırmaktan geçiş öyküsü adını veriyor ve kimi duygu, kimi olgularla ve olaylarla ilgili yapmış olabileceği gömmelerden bahsettiğini söylüyor.

Kitapta yazanların yazarın gerçek hayatıyla örtüştüğü söyleniyor. Yayımlandıktan sonra yazar da hayatından izler taşıdığını saklamamış. Oldukça da ses getirmiş bir kitap. 1984 Goncourt Ödülünü almış ve otuzdört dile çevrilmiş. 1001 kitaptan da biri. Ayrıca kitap 1992 yılında yönetmen Jean Jacques Annaud tarafından film yapılmış. Ben filmini de izledim,beğendim de, nostaljik farklı bir film.
Kitabı okumayı düşünenlere önerim önce filmi izlemeleri, kitabı anlamnız daha kolaylaşacaktır.

Herkese bol kitaplı günler...

11 yorum:

Tully dedi ki...

Konusu ilgi çekici gözüküyor. Çok yıllar önce Sevgili (Beloved) diye bir film izlemiştim acaba o mu tam kestiremedim.
Ama yine de ben filmlerini izlemeden önce kitaplarını okumayı tercih edeiyorum. Sonunu kendim tahmin etmek, karakterleri kendi kafamda yaratmak bana daha çekici geliyor.

Eren dedi ki...

Yillar once okumustum bu kitabi ve beni cok etkilemisti, adamin aski bir omur sonra bile hala devam ediyordu... Filmini henuz izleyemdim ama en kisa zamanda izlemek istiyorum:)

Mor Kalemlik dedi ki...

Sevgili Tully, filmin diğer adı L'amart. Aslında ben de önce kitabı okurum her zaman. Ama bu kez bir farklılık yaptım. Bu kitap için yapılabilir bence. Anlamayı kolaylaştırıyor diyebilirim.

Erencim, gerçekten etkileyici bir kitap. Ben de oldukça etkiledi.
İzlemek istersen aşağıda;

http://www.izlebizle.net/sevgili-l-amant-turkce-dublaj-izle.html

Film de oldukça etkileyi bana göre. Kİtabın yansıttığı havayı film de verebiliyor. Bana göre oldukça başarılı.

Sevgiler

valki dedi ki...

250.izleyicim oldunuz çok sevindiiiim...bloğumu takip etmeye değer bulduğunuz için çok teşekkür ederim^^

Aslı dedi ki...

Okudugum ve nedense unuttugum bir kitap. Kaldıki o dönem çok etkilenmiştim, filminide izledim çok iyi buldum. Kitabın ruhunu tam olarak yansıttıgını düşünüyorum.

Aşk kitabımı? emin degilim :)

Ama yeniden hatırlattıgın için çok tsk ederim, kitabı birine vermediysem kitaplıktadır, tekrar okumanın vakti gelmiş demek..

CEPAYNASI dedi ki...

kitabını da,
filmini de sevmiştim...
hatırlattığın için teşekkürler:)

Mor Kalemlik dedi ki...

Ben de ziyaretin için teşekkür ederim sevgili Volki :)Cici kal :)

Mor Kalemlik dedi ki...

Aynı fikirdeyiz sevgili Aslı,tekrar okumana sebep olursam ne mutlu bana. :)

Mor Kalemlik dedi ki...

Ben de çok sevdim sevgili Cep Aynası, ziyaretiniz için ben teşekkür ederim.
Yayınlarınızın sıkı takipçisiyim, bayılıyorum beyaz evlere. Hayallerime ilham kaynağı oluyorsunuz adeta. :)
Sevgiler,

Hayat cafe Tarifleri dedi ki...

Benimd esevdiğim ve okuduğum kitaparlar arsında..
Sevgiler canım..

Mor Kalemlik dedi ki...

Hoşgeldin sevgili Hayat Cafe,
Ne güzel okuyanı ve seveni çok bir kitap okumuşum.
Sevgiler,