31 Ekim 2012 Çarşamba

George Orwell-Hayvan Çiftliği


Sömürü, eşitlik arzusu, başkaldırı...

Politikacılar ve halk...

Aslında kitabı yukarıdaki birkaç kelime özetliyor.

Masal, bir çiftlik hayvanlarının çiftlik sahibine başkaldırıp, yönetimi ele geçirmeleri üzerine kurulmuş. Arzuları sömürülmeden, özgür ve eşit haklarla yaşamak...

Peki mümkün mü? Onlar denediler.

...


George Orwell, Bin Dokuz Yüz Seksen Dört kitabı ile tanınır. Ben Hayvan Çiftliği ile başladım; ama en kısa zamanda 1984'ü okumak istiyorum. Hayvan Çiftliği harika idi çünkü. Yazarın zekasına, sosyal konuları ele alışındaki başarısına, üslubuna hayran olmamak elde değil.

 Yazar, kitabı 1945 yılında yazmış,  bu gün yıl 2012 değişen hiçbir şey yok...

Kitaptaki karakterler, hala canlı...

Okumalısınız diyorum!

27 yorum:

Biraz Şöyle Biraz Böyle dedi ki...

"Bütün hayvanlar eşittir ama bazı hayvanlar daha fazla eşittir."

Mükemmel bir kitap gerçekten...

Sokratesin Yeğeni dedi ki...

Selamlar,

Başucu kitaplarımdan biridir Hayvan Çiftliği. Her yıl mutlaka okurum, her okuyuşumda yeni bir şey öğrenirim. Bana sorarsanız Orwell'ın hiçbir kitabı onun yerini tutamaz.

Şuradaki pasaj her okuyuşumda aklımı başımdan alır.

Sevgiler.

Morkalemlik dedi ki...

Biraz Şöyle Biraz Böyle,

Kesinlikte favorimdi kitapta bu cümle...

Harika gerçekten :)

Sevgiler

Düş Kızı dedi ki...

Okuduğum en güzel kitaplardan biriydi!
Ne güzel anlatmış siyaseti, sosyalizmi ve kapitalizmi yazar, değil mi?
Bir çocuk romanı olamayacak kadar ciddi ve bir yetişkin kitabı olamayacak kadar fabl gibi...
:)))

Morkalemlik dedi ki...

Fabl ya da Öykünce sonunda ders verme amacı güden, güldüren, düşündüren ve genellikle manzum öykülerdir. Genellikle hayvanların ve bitkilerin konuşmasıdır. Fablların kahramanları genellikle hayvanlardır. Ama bu hayvanlar insanlar gibi düşünür, konuşur ve tıpkı insanlar gibi davranır.Hayvanlar ,insanlarda hangi özellik varsa onlara sahiptiler.

Okuduğum en iyi Fabl yazarı Orwell,

Morkalemlik dedi ki...

Kesinlikle Dus kizi, bence de harika anlatmis

Güven Turan dedi ki...

İki kere okuduğum bu kitap hakkında yorum yapmaya gerek yok zira dört dörtlük olduğunu dünya alem biliyor. Ben fotoğrafa bayıldım arkadaş! :))

kitap sanatı dedi ki...

merak ettim doğrusu bu yazarı henüz okumadım :S

Tully dedi ki...

Of herkes patır patır okuyor ben yerimde sayıyorum, yapacak, okuyacak, araştıracak o kadar çok şey var ki:((

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

Gerçek hayatta pek mümkün olmayabilir siyonizme baş kaldırı..
Ama hayaller bizim ;)

Morkalemlik dedi ki...

Guven Turan,
Tesekkur ederim, begenmene sevindim :)

Morkalemlik dedi ki...

Kitap Sanati,
Benim de ilk okumam, ama erteleme oku derim ki bir gunde bitirmen muhtemel :)

Morkalemlik dedi ki...

Tullycim, hicbirimiz yetisemiyoruz yapmak istediklerimize, oldugu kadar. :)

Morkalemlik dedi ki...

Nur salkimi, aynen hayaller bizim ;)

deeptone dedi ki...

okudum severim, 1984 de.
ama bak burda foto çokoş.
makaron ayraç renkler.
:)

Morkalemlik dedi ki...

Teşekkür ederim Sevgili Deeptone, 1984'ü de çok merak ediyorum. :)

Aslı dedi ki...

Hayvan Çiftliği'nin önce filmini izlemiştim, daha sonra kitabını okudum. 1984 harika bir kitaptır filminide tavsiye ederim.

Morkalemlik dedi ki...

1984 kitabını da çok merak ediyorum ama yazarlar hakkında birer kitap okuyarak onları bir parça tanımak, yenilerine şans verme kararı aldım, sevdiklerimin zamanla diğer kitaplarını da okuyacağım zaman da gerek tabii. yetişemiyor insan. O kadar okumak istediğim kitap varki

Sevgiler :)

EBRUCA RENKLER dedi ki...

selam, bloğunuza tesadüfen girdim kitapları görünce çok hoşuma gitti.bende blog ailesinde yeniyim kendi bloğuma da beklerim.güzel paylaşımlar

Morkalemlik dedi ki...

Selam Ebruca Renkler, Hoşgeldiinnn:)

Hayırlı olsun, Güzel paylaşımlar,

Sevgiler:)

kitana dedi ki...

Güzel kitap, sanki yıllar önce yazılmamış gibi...Bir de kitapla uyumlu kupa ve makaron çok hoş:)

Morkalemlik dedi ki...

teşekkür ederim, Kitana, naçizane fotoğraf denemelerim :)

kontes dedi ki...

Benim de uzun süredir merak ettiğim bir kitap. Tanıtım için teşekkürler :)

Ben de bloğuma beklerim, hem de çekilişim var ilgilenirseniz :)
Sevgiler


http://www.kontesce.blogspot.com/2012/12/yeni-yln-serefine.html

Morkalemlik dedi ki...

Merhaba Kontes,

Çok Teşekkür ederim, Kitap kesinlikle harika, yetişkinlere has kötü duygu ve davranışları, çocuk masalı tadında okumak ayrı bir tat gerçekten. :)geciktirme derim

Sevgiler

Akkale Sevda dedi ki...

Merhaba 2 yıl önce okudum bir arkadaşımın tavsiyesi ile ara sıra çok kaptırdım ama sonra gerçek dünyaya döndüm. Güzel bir kitap.

Morkalemlik dedi ki...

merhaba Akkale Sevda,

Kesinlikle insan kaptırıyor, akıp gidiyor zaten hikaye.

Sevgiler :)

hümeyra Mutlu dedi ki...

1984 bir zamanların yasaklı kitaplarından.Umarım okuyabilmişsinizdir.Şimdiki Türkiye ile çok bağdaşıyor.Ben de Hayvan Çiftliği'ni okuyayım merak ettim.