6 Ekim 2012 Cumartesi

Haruki Murakami - Sahilde Kafka

Doğan Kitap / 651Sf.

    Haruki Murakami, kitapları kırkın üzerinde dile çevrilmiş, XXI yüzyıl edebiyatına damgasını vurmuş, Japonya'lı bir yazar...

    Bu ünlü yazarın serüvenine siz hangi kitaptan başlamak istersiniz bilmem; ama ben Sahilde Kafka ile başlamak istedim, sebepse adında Kafka'nın geçmesi, belki bir yerlerde Franz Kafka ile karşılaşma ihtimalinin olması ve bu düşüncenin romanı güzelleştirmesi konusundaki sezgim... 

    "Sen gün gelecek kendi ellerinle babanı öldürecek ve kendi annenle sevişeceksin"

    Baş kahramanımız Kafka Tamura'nın on beş yaşında evden kaçmasına sebep olan dolayısıyla da serüvenimizi başlatan babasının Kafka'ya söylediği bu kehanet.

    Sonrası, varsayımlar, zihnin labirentleri, metaforlar, rüyalar...

    Felsefe, edebiyat, müzik...

    Fantastik, büyülü bir dünya...

    Sonunda mı?

    Hayal kırıklığı, eteğinizde bir dünya ipucu ile kalakalıyorsunuz... Dedektif gibi iz sürüyor, tüm ayrıntıları hafızanıza kazıyor, (çünkü biliyorsunuz romanlarda bütün yollar kesişir, tüm sorular cevaplanır, her şey ortaya çıka sonunda)son sayfalara gelince sabırsızlanıyor, tahminlerde bulunuyor, ilişkiler kuruyorsunuz...
    
    Bu kitapta ise son sayfaya gelince afallıyorsunuz, düğüm çözülmeden bitmiş...

    Ne yani? Nasıl? Eeeeeee!!!!  N'oldu şimdi? Onca gizem? Daha bir dolu soru...

    Hayal dünyanıza kalmış, ama işe yaramıyor, yazarın aklıyla düşünmeye çalışıyorsunuz, 

    Cık olmuyor!!...

   Yazar size diyor; haydi geçmiş olaaa!

    Düşün, düşün, düşün...

    Ama okuyun serüven harika...
    

8 yorum:

kontes dedi ki...

Ben kendisiyle Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında romanıyla tanıştım ve biter bitmez uzaklaştım. :/

http://www.kontesce.blogspot.com/

Düş Kızı dedi ki...

Gerçi Instagram'a yüzbin milyon tane 1Q84'ü okuduğuma dair fotoğraf paylaşıp, sizleri boğduğumun farkındayım ama yine de dipnot olarak söylemeden edemeyeceğim: Murakami Nobel edebiyat ödülünü alırsa -ki kazanması en kuvvetli muhtemel aday olarak gösteriliyor-, Murakami olduğu için almış olacaktır! Muhteşem bir yazar bence :) Sahilde Kafka'yı da okumakistiyorum ama sonu hakkında hayal kırıklığına uğrar mıyım diye düşünüyorum şimdi bak... :(

Morkalemlik dedi ki...

Benim ilk okuduğum Murakami romanıydı, o yüzden Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında ile karşılaştıramıyorum; ama her yazar ikinci bir kitap deneyimini hak eder diyebilirim.
Ayrıca, hepimizin zevki aynı olsaydı, dünyada farklı renkler, farklı sesler olmazdı. Farklılıklar hayatımızı güzelleştiren.

Sevgiler Kontes :)

Morkalemlik dedi ki...

Düş Kızı,
Çoğu romanda karşılaşıp, kanıksayıp, alıştığımız bir son değil sadece. sona gelene kadar bir kitapta aradığın bir çok şeyi bulacaksın. Yazar, verdiği sonla aslında bizim hayal dünyamızın kapılarını aralayıp, kurgu yeteneğimizi keşfetmemizi istiyor olabilir :)

BeyazKitaplık dedi ki...

Henüz tanışamadım Murakami ile, kitabın sonunun olmaması biraz beni kendinden uzaklaştırsa da Murakami'nin edebiyatını merak ediyorum. Sanırım uzak durmam fazla sürmeyecek.

Eren dedi ki...

Dönmüşsün ne güzel:) Murakami'nin en sevdiğim kitabı bu, beni çok etkilemişti. Murakami bizi soru işaretleriyle bırakmayı seviyor, artık bir çok çağdaş yazar yapıyor bunu, alışmak lazım:) sevgiler.

Morkalemlik dedi ki...

Sevgili BeyazKitaplık,

Eminim, sen de ben gibi daha önce niye okumadım diye hayıflananlardan olucaksın.

Bir an önce tanışmanı dilerim,

İyi okumalar :)

Morkalemlik dedi ki...

Erencim,
Kesinlikle katılıyorum sana, farklılaşmak gerek, alışkanlıkların dışına çıkmak güzel, Murakami de bu konuda çok başarılı...

Kurt gibi içimizi kemirse de bilinmemezlik,

Fun Fiction severler için harika bir zemin teşkil ediyor gibi böyle bir roman

Sevgiler :)